Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Így öltözz nyáron!

Beütött a nyár és most kivétel nélkül mindenki arra keresi a megoldást, hogy hogyan tegye elviselhetőbbé a motorozást.

 

Van egy dolog, amit elsők között szeretnék leszögezni:

Igen, a motoron meleg van. Ez egy ilyen hobbi.
Nincs klíma, helyette van napsütés...korlátlan mennyiségben.

 

Aki motorozni szeretne, az a rengeteg szuper élmény mellett magára vállal néhány kellemetlenséget is, de ezekre nem lehet félmegoldásokkal válaszolni.

 

Ezek nem jelentenek valódi megoldást:

• légzsákmellény pólóra

• gerincprotektor pólóra

• protektoring

 

Most biztos sokan vitába szállnának velem, de a fenti példák csak illúziói a védelemnek, önmagukban teljesen feleslegesek, de vegyünk sorra őket.

 

Légzsákmellény pólóra:

Mivel a légzsákmellény célja védeni a gerincet (beleértve a nyaki szakaszt is), a bordákat és a belső szerveidet, így a tested többi része teljesen védtelen.

Lemodellezhető, hogy a közúti balesetek során jellemzően a testünk mely területei sérülnek.

Ennek van egy egyszerű magyarázata, ugyanis a sérülések elkerülése/minimalizálása érdekében reflexek alakultak ki és ezek a reflexek bizonyos pozíciókba "kényszerítenek".

Ilyen tipikusan a kéz letétele, amely a fej védelmét szolgálja. A következő fotókon is jól látszik, hogy amikor aszfalton csúszunk, jellemzően az oldalunkon csúszunk. Miután letetted a kezed, hogy megvédd a fejed, a tested elkezd sodródni utána. Tolod magad előtt a kezed (a kisujjnál ezért is van megvastagítva az összes motoros kesztyű), leteszed a vállad, az oldalad és ebben a pozícióban követ a tested többi része. Így már azt hiszem nem kérdés, hogy a légzsákmellény önmagában miért felesleges. 

Természetesen minden baleset más és más. Különböző történések és körülmények befolyásolják a végkimenetelét, de az imént leírtak a legtöbb közúti motoros balesetre igazak. 

   

 

Gerincprotektor pólóra:

Közkedvelt nyári alternatíva, de ahogy a légzsákmellény, úgy a gerincprotektor is önmagában csak egy "dísz".  Ha megkérdeznélek, hogy szerinted melyik az a sérülés, ami a legtovább gyógyul, akkor valószínűleg a csonttörést mondanád. 

Egy átlag csonttörés gyógyulási ideje 6-12 hét. Kellemetlen, korlátoz a mozgásban és utókezelésként rehabilitáció szükséges, valamint fenn áll az esélye a maradandó deformálódásnak is. Szarul hangzik, de ezen annyira nem lepődik meg senki.

A súrlódás következményeivel is tisztában vagyunk. Ha egy puha dolgot (bőr) hozzádörzsölünk egy érdes felülethez (aszfalt), akkor a puha felület fog "ledarálódni". Amikor valaki védőfelszerelés nélkül – például rövidnadrágban és pólóban – esik el és csúszik az aszfalton, akkor pontosan ez fog történni. Enyhébb eseteknél, amikor a bőr nem teljes mélységében sérül, megközelítőleg 2-4 hét közé tehető a gyógyulás ideje, de jó eséllyel nyoma marad.

Komolyabb eseteknél (több méteres csúszás aszfalton) a bőr alatti szövet is sérülhet, magyarul húsig darál az aszfalt. Akár a 8 hetet is meghaladhatja a gyógyulás és valószínűleg bőrtranszplantációra is szükség lesz. Bőrsérülések esetén magas a fertőzés kockázata is. Nem fogok kertelni, egy életre megnyomorodhatsz.

 

Protektor ing:

Amit nem közúti motorozásra terveztek, az nem oda való. Ez egy terepes felszerelés. Terepen jellemzően nem csúszunk, hanem borulunk. Ha csúszunk is, kis tempóval és egy "puha" felületen, nem pedig aszfalton. Egy ilyen ing nem képes ellenállni az aszfalt érdességének. Csúszáskor a protektorokat összetartó anyag szakad és lerepül rólad.

Bízzunk a tervezőkben és higgyük el nekik, hogy bizonyos dolgokat okkal terveznek olyannak, amilyennek.

 

Most, hogy egy életre elvettem a kedved a motorozástól (remélem nem így van, nem volt célom) beszéljünk a megoldásról.

 

A nyári hálós ruhákat pontosan arra találták ki, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a szellőzés, mégis védve legyünk. A vállán, a könyökén és az oldalán minden esetben kopásálló szövet van, helyenként dupla rétegben, hogy ellen tudjon állni a súrlódásnak. A mellkas, hát és a karok belső fele pedig, hálós. 

 

Sokszor kapjuk meg, hogy a hálós kabát is meleg ha nincs tempó.

 

Ez tény, a piros lámpánál állva minden dög meleg lesz, de ha van tempó és menetszél, akkor garantáltan át fog szellőzni. 

 

Van még néhány dolog, amire ki sem tértem, de ebben a videóban kifejtem:

 

Amit szeretnék, hogy a blog olvasása után hazavigyél magaddal, az a tudatosság.

Ne csapd be magad félmegoldásokkal, mert az egészséged és rosszabb esetben az életed is rámehet.

A legmelegebb napokon, ha nem szeretnél beöltözni, akkor ne tedd. Maradj inkább otthon és igyál egy hideg sört, de inkább kettőt.

 

Kérdésed van? Keress minket bátran elérhetőségeinken vagy ugorj be a boltba, szívesen segítünk.

Motocity Sáreczky Kft.
9028 Győr, Szent Imre út 172/C
Tel: 06 20 396 9901
E-mail: info@motocity.hu

 

Kapcsolódó tartalmak